Nyt 5 vuotta ja yli 5000 rentoutushoitokertaa viisaampana on hyvä kirjoittaa aiheesta. Klinikallemme on hakeuduttu näiden vuosien aikana erityisesti, kun ongelmana on ollut stressiperäinen univaikeus ja siihen liittyvät oheishaitat.

Olemme päätyneet auttamaan Neurosonic -menetelmän avulla ihmisiä, joilla usein on haasteena ja elämää rajoittavana tekijänä unettomuus, stressi ja väsymys.

Neurosonic on turvallinen ja erittäin helppo rentoutusmenetelmä, joka perustuu seuraaviin ominaisuuksiin:

Neurosonic lähettää kehoon erittäin matalataajuista värähtelyä. Teknologia edistää kehon luonnollisia korjaavia ominaisuuksia erityisesti unen laadun ja tehon kautta.

Neurosonic ohjaa mekaanisesti meditaation kaltaiseen tilaan. Värähtelyllä vaikutetaan suoraan autonomiseen hermostoon, jolloin mielen ei tarvitse työskennellä rentoutuakseen. Hermoston mekanismit aktivoituvat ja stressiperäiset oireet, kuten ahdistus, unihäiriöt ja kipu lievittyvät. 

Viime vuosina Neurosonic on kehittynyt huimasti eteenpäin ja levinnyt ympäri maata ja maailmaa. Suomessa on erilaisia Neurosonic-relaamo ja showroom-tiloja. Yleisimmät syyt, mihin Neurosonic auttaa, ovat unettomuus, stressi ja väsymys. Univaikeudet ovat esillä voimakkaasti yhteiskunnassamme ja tähän yksilölliseen ja yhteiskunnalliseen ongelmaan tahdomme vastata. Stressiperäinen univaikeus on hyvin hankala ongelma ja vaatii usein monipuolista apua. Oheen on kerätty muutamia käytännönläheisiä ohjeita unen huoltoon liittyen:

Ohjaa ajatukset pois murheista

Katkonaiset unet johtuvat usein stressistä. Vaikka uni saattaa tulla illalla helposti, se katkeaa helposti kevyemmän unen vaiheessa aamuyön tunteina. Stressi nostaa verenpainetta ja pulssia, ja hengitys kiihtyy. Kun elimistö käy kierroksilla, on rentoutuminen vaikeaa. Pyri ohjaamaan ajatukset pois murheista yöaikaan. Sovi itsesi kanssa, että palaat asiaan seuraavana päivänä.

Kuormita aivojasi ja kroppaasi viisaasti

Vaikka huonon yön jälkeen haluaisit jäädä päiväksi lepäämään, älä tee niin. Mitä monipuolisemmin haastat mieltäsi ja kehoasi päivän aikana, sitä enemmän keräät elimistöllesi painetta nukkumiseen.

Jos työsi on rutiininomaista tai fyysistä, laita aivosi töihin vapaa-ajalla. Kaikenlainen aivojumppa sudokuista kielten opiskeluun kelpaa. Jos taas istut pitkää päivää toimistolla, varaa vapaa-aikaa liikunnalle ja muulle virkistävälle tekemiselle.

Pidä pieniä taukoja

Pienet hengähdystauot auttavat vähentämään hermoston kuormitusta niin, ettei kuormitus nouse liian korkeaksi iltaa kohti.

Laukaise siis stressiä päivän mittaan käymällä happihyppelyllä, keskittymällä hetkeksi ikkunasta näkyvään maisemaan tai rauhoittumalla kahvitauolle.

Liiku järkevästi

Myös liikunta parantaa unen laatua ja määrää, kunhan varmistat, ettet rasita itseäsi liikaa.

Yleensä raskasta liikuntaa ei liioin suositella iltamyöhään, koska se nostaa vireystasoa.

Syö monipuolisesti

Jos uni katkeilee yöllä, varmista, että syöt päivän mittaan riittävästi ja monipuolisesti. Myös hiilihydraattipitoinen iltapala voi auttaa nukahtamaan. Vältä rasvaista ruokaa ja vahvoja mausteita illalla, jos ne aiheuttavat sinulle vatsavaivoja.

Pimennä, viilennä ja rauhoita makuuhuone

Uni maistuu paremmin pimeässä ja viileässä huoneessa (max 20 C).

Älylaitteita ei kannata tuoda sänkyyn, ja unen kannalta vielä parempi olisi laittaa ne sivuun viimeistään tunti ennen nukkumaanmenoa. Sosiaalisen median sijaan sängyssä kannattaa mieluummin selata rentouttavaa kirjaa tai lehteä.

Vahvista rentoutumisen taitoa

Yöunille on vaikea rauhoittua väkisin. Siksi rentoutumista kannattaa pohjustaa jo päivällä.

Irrottaudu joka päivä hetkeksi työstäsi ja etsi paras tapa rentoutua. Neurosonic toimii automaattisena rentouttajana eikä edellytä harjoittelua.

Olet tervetullut tutustumaan Stressinhallinta- ja Psykoterapiakeskus Toivoon Neurosonic laitteisiin ja kokeilemaan menetelmää ilmaiseksi. Kokeilun jälkeen voit ostaa sarjakortin tai vuokrata patjan kotiin. Ostopakkoa kokeilukerralla ei ole vaan voit arvioida olisiko Neurosonic sinulle stressioireisiin tai univaikeuksiin hyvä väline. Tilamme mahdollistavat myös ryhmämuotoiset rentoutushoidot ja koulutukset. Käytössämme on 7 huonetta ja jopa 12 rentoutushoitolaitetta.

Erityisesti sinulle, joka olet todella kiireinen/väsynyt tarjoamme täyden palvelun Neurosonic -vuokrauspalvelua: Toimitus kotiin/yritykseesi->laitteen asennus->ohjeistus->ohjaus->laitteen nouto ja koulutus niin halutessasi.

Sinulle, joka haluat arvioida Neurosonicin vaikutusta ja hyvinvointisi tilaa, tarjoamme OURA-älysormuksen vuokrauksen ajaksi mittaamaan tilaasi.

Sinulle, joka haluat erityisen tehokasta rentoutumisvaikutusta, on

Serina painopeitto erinomainen boosteri Neurosonic-laitteen oheen.

Nyt pimeään vuodenaikaan siirtyessämme toivon sinulle valoa ja toivoa elämään ja parempaa unta ja vähemmän stressiä.

Tapio Jantunen

Stressinhallinta- ja Psykoterapiakeskus Toivo

Malminraitti 17 C

00700 Helsinki

tapio.jantunen@toivontilat.fi

050 4636660

www.toivontilat.fi

Asiasanat:

#Neurosonic #Unettomuus #Stressi #Väsymys #Stressiperäinenunivaikeus

#Oura #Serina #Neurosonichelsinki #Neurosonicvuokraus #Neurosonickokemus